بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
استخاره (قسمت پنجم )
استخاره با قرآن
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
استخاره (قسمت چهارم )
برای مشاهدۀ قسمت قبل اینجا راکلیک کنید.
1-استخاره مطلق
2-استخاره مشورتی
3- استخاره با قرآن
4-استخاره قلبی
5-استخاره با تسبیح
6-استخاره با کاغذ(ذات الرقاع)
آداب استخاره
در روایات اسلامى آداب ویژه اى براى استخاره به معناى معروف آن، ذکر شده; مانند وضو داشتن و رو به قبله بودن و حالت توجّه و ارتباط قلبى با خداوند داشتن و استغفار کردن به هنگام استخاره و مانند آن و این امور، مطلوب و قطعاً مؤثّر است.
طرق استخاره
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
غسل جمعه
(اول : سروگردن )
از سنتهاى مؤکده است و روایت شده که حضرت رسول صلى الله علیه و آله بحضرت امیر المؤمنین علیه السلام فرمود که یا على در هر جمعه غسل کن اگر چه باید که غذای روز خود را بفروشى و آب بخرى و غسل کنى و گرسنه بمانى زیرا که هیچ سنتى بزرگتر از این نیست
(دوم :طرف راست بدن )
و از حضرت صادق علیه السلام منقول است که هر که در روز جمعه غسل کند و این دعا بخواند
أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِیکَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اجْعَلْنِی مِنَ التَّوَّابِینَ وَ اجْعَلْنِی مِنَ الْمُتَطَهِّرِینَ .
گواهى مىدهم که خدایى جز ذات یگانه پروردگار بىانباز نیست و گواهى مىدهم که محمد بنده (خاص) او و پیغامبر اوست بار خدایا درود فرست بر محمد (ص) و آل محمد و مرا از توبه کنندگان وپاکان بگردان .
(سوم :طرف چپ بدن)
براى او طهارتى باشد تا جمعه آینده یعنى از گناهان پاک شود یا اعمال او با طهارت معنوى و مقبول واقع شود
و احوط آن است که تا ممکن شود غسل جمعه را ترک نکنند و وقت آن ( غسل جمعه ) بعد از طلوع فجر است تا ظهرو هر چه به اذان ظهر نزدیک شود بهتر است .
توصیه مفید:
دقت کنید درهنگام غسل بدن چرب وکرم زده نباشد ، ناخن ها لاک نداشته باشد ، صورت روژ وآرایش نداشته باشد ، رنگ روغن به دستها نباشد (البته این مختص نقاشهاست )
هشدار مهم :
اگر روزگاری راحت وبی خیال روی دوش ....
این افتخارات را می آفریدید ولی مراقب باشید که زیر دوش حمام هوس ادرارکردن به سرتان نزند، هم چنین در آب روان واستخرها چون علاوه براینکه موجب فراموشکاری وکم حافظه گی می گردد شیاطین واجنه به شما آسیب می رسانند.
التماس دعا
پایان
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
رشوه ؟!!!
پدر مادر عزیزم چرا فکر میکنید با درآمدحرام من خوشبخت تر خواهم بود؟؟!!!
یکى از پدیده هاى ناهنجار اقتصادى که گریبانگیر بیشتر جوامع انسانى است، «رشوه خوارى» مى باشد که بسان آفتى ویرانگر، تاروپود قانون ومقررات را ازهم گسیخته وسبب هرج ومرج مىگردد.
مفهوم رشوه
رشوه، آن مزد ومالى است که براى از بین بردن حقّ دهند، یا جهت حقّ نمودن باطلى دریافت نمایند و «رَشا» یعنى رشوه داد، منحرف کرد.»
رشوه به دوقسمِ رشوه در حکم وقضاوت و رشوه براى راه افتادن کارو تسریع درآن، تقسیم مىشود؛ رشوه درحکم، براى دهنده وگیرنده آن حرام بوده ودر روایات ازآن به عنوان کفر به خدا و رسول، یادشدهاست. چنانکه امام صادق علیه السلام به عمار بن مروان فرمود:
«امَّا الرُّشا- یا عَمَّارُ- فىِ الْاحْکامِ فَانَّ ذلِکَ الْکُفْرُ بِاللَّهِ الْعَظیمِ وَ بِرَسُولِهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ.»
امااى عمّار! رشوهگرفتن دراحکام (قضاوتها) کفر به خداوند بزرگ و رسولش (ص) مىباشد.
ودر جاى دیگر مىفرماید:
«مِنْ اکْلِ الْسُّحْتِ الْرَّشْوَةُ فىِ الْحُکْمِ» رشوه گرفتندر قضاوتاز حرامخوارى است.
قسم دوم رشوهاى است که براى راه افتادن کار، سرعت درکار وایجاد اغماض در نظر مسؤولان رشوه خوار، داده مىشود که این قسم شاید براى دهنده آن ایرادى نداشته باشد. چنانکه گاهى فقها فتوا مىدهند، پرداخت پولى جهت تسریع در رسیدگى به پرونده، شکایت و ... مانعى ندارد. اما گرفتن آن، حقّ نیست، یعنى اشکال کار در گیرنده رشوه است که أکل مال به باطل مىکند؛ دربعضى ازروایات هم مى بینیم، با چنین رشوه گرفتنهایى برخورد شده است؛ یکى از فرمانداران پیامبراکرم صلىاللهعلیه وآله رشوهاى را در شکل هدیه گرفت. حضرت به او اعتراض کرد وفرمود:
چگونه آنچه را حقّ نیست، مىگیرى؟ او پاسخ داد: اى رسول خدا! آنچه منگرفتم، هدیه بود.
پیامبر (ص) فرمود: توگمان مىکنى اگر یکى از شما درخانه اش بنشیند وکار گزار ما نباشد، مردم چیزى به او هدیه خواهند داد؟
امیرالمؤمنین علیه السلام نیز حقیقت این نوع رشوه را چنین بیان مىفرماید:
«... طارِقٌ طَرَقَنا بِمَلْفُوفَةٍ فى وِعائِها، وَ مَعْجُونَةٍ شَنِئْتُها، کَانَّما عُجِنَتْ بِریقِ حَیَّةٍ اوْقَیْئِها ...»
شخصى در شب، نزد ما آمد، باارمغانى درظرف سربسته وحلوایى که من آن را دشمن داشته، به آن بدبین بودم، بطورى که گویا باآب دهان یاقىء مار خمیر شده بود.
زشتى رشوه سبب مىشود که رشوه خوار ورشوه دهنده از نامهایى مانند هدیه، تعارف، حق وحساب، حق زحمت و انعام، استفاده کنند؛ ولى روشن است که این تغییر نامها به هیچ وجه، تغییرى در ماهیت وزشتى رشوه نمىدهد.
نکوهش اسلام از رشوه
رشوه یکىازگناهان کبیرهاست، چنانچه علّامه طباطبایى آن رااز موارد روشن اکل سحت (حرام خواری )دانسته وامام خمینى (ره) نیز اکل سحت را از گناهان کبیره مى داند. ازاین رو، اسلام رشوه راباشدّت مورد نکوهش قرارداده ومحکوم مىکند. قرآن کریم مىفرماید:
«وَلا تَأْکُلُوا أَمْوالَکُمْ بَیْنَکُمْ بِالْباطِلِ وَ تُدْلُوا بِهاالَىالحُکَّامِ لِتَاْکُلُوا فَریقاً مِنْ امْوالِ النَّاسِ بِالْاثْمِ»
اموال یکدیگر رابه ناحقّ نخورید وآن رابه حاکمان رشوه ندهید تا بدان سبب اموال گروهى دیگر را به ناحقّ بخورید.
پیامبراکرم صلىاللّه علیه وآله مىفرماید:
«الرَّاشى وَ الْمُرْتَشى وَ الْماشى بَیْنَهُما مَلْعُونُونَ»
گیرنده ودهنده رشوه وکسى که واسطه بین آن دو است همگى ملعون هستند.
پیامدهاى رشوهخوارى
حرام خوارى ورواجِ رشوه دادن و رشوه خوردن پیامدها ومفاسد زیادى دارد که در زیر به چند نمونه از آنها اشاره مى کنیم:
الف- فساد مالى وادارى
هیچ حکومتى بدون یک تشکیلات اجرایى سالم وقوى قادر به اداره مملکتخویش نیست وپیدایش پدیده شوم رشوه خوارى، روند عادّى تشکیلات اجرایى وادارى را از کار مىاندازدوبه دنبال آن فساد مالى نیز چون سرطانى پیکره تشکیلات را فلج مىکند. حتى رشوه خوارى قادر است دستگاه نظامى یک مملکت را نیز از کار بیندازد وملت رابه خاک سیاه نشاند. چنان که در رویارویى امام حسن مجتبى علیه السلام بامعاویه، سرداران لشکر او با رشوههاى معاویه، بانیروهاى تحت امر خویش به معاویه پیوستند و بدین وسیله سپاه امام را در برابر نیروهاى معاویه متزلزل کردند و شد آنچه نباید مىشد.
ب- نقض قوانین وحقوق اجتماعى
رواج رشوه سبب مىشود، قوانین، نتیجه معکوس داشته باشند؛ زیرا قدرتمندان با رشوه دادن، قوانین رابه نفع خود تمام مىکنند ودرهر اجتماعى رشوه نفوذ کند، شیرازه زندگى مردم از هم مىپاشد وظلم وفساد وبى عدالتى وتبعیض درهمه سازمانهاى آنهانفوذ مىکند واز قانون و عدالت جز نامى باقى نخواهد ماند، متخلّفین ومتجاوزین به حقوق وقوانین اجتماع از اجراى قانون وعدالت نمىهراسند، وستمدیدگان ومحرومان اجتماع هم از اجراى آن مأیوسند؛ زیرا مىدانند با تهیدستى کسى به فریاد آنهانخواهد رسید. حضرت على علیه السلام مىفرماید:
«... لا یَنْبَغى انْ یَکوُنَ الْوالِىَ عَلَىالْفُرُوُجِ وَ الدِّماءِ وَ الْمَغانِمِ وَ الْأَحْکامِ وَ امامَةِالْمُسْلِمینَ، الْبَخیلُ ... وَ لَا الْمُرْتَشى فى الْحُکْمِ فَیَذْهَبَ بِالْحُقُوقِ وَ یَقِفَ بِها دُونَ الْمَقاطِعِ ...»
سزاوار نیست بخیل، برناموس، جان، غنیمتها واحکام مسلمانان، ولایت یابد وامامت آنان راعهدهدار شود وسزاوار نیست کسى که درحکم رشوهمى گیرد برمسلمانان ولایت یابد، تاحقوق راپایمال کند وآن را چنانکه باید به صاحب حق نرساند.
با شیوع «رشوه خوارى» و «رشوه پردازى» دیگر سنگ روى سنگ بند نمى شود
وهیچ گونه تضمینى براى اجراى هیچ قانونى باقى نمىماند.
ج- سنگدلى
رشوه خوارى یکى ازموارد روشن خوردن مال حرام است که چون سمّى کشنده حیات معنوى دل رانابودمى کند وآن را چون سنگى جامد وسخت مى گرداند که دیگر هر گونه سخن حقّ وپند واندرزى رانمى پذیرد وآه وناله هیچ مظلومى در او اثر نمىکند. چنانکه سخن امام حسین علیه السلام بر آن تصریح داشت
این حقیقت رادر زندگى روزمرّه خود مشاهده مىکنیم، افرادى هستند که وقتى کارى را که مى دانند صد درصد گناه است شروع مىکنند، در وهله اوّل از این کار ناراحت هستند ولى کم کم باگناه و رشوه انس مىگیرند ودیگر ناراحت نیستند و گاهى کار به جایى مىرسد که آن را وظیفه خود بلکه وظیفه دینى خود مىپندارند.
د- قبول نشدن دعا وعبادت
رشوه یکى از موانع قبولى دعا وعبادت است. رسول اکرم صلّى اللّهعلیه وآله فرمود:
«مَنْ اکَلَ لُقْمَةَ حَرامٍ لَمْ تُقْبَلْ لَهُ صَلَواةٌ ارْبَعینَ لَیْلَةً وَ لَمْ تُسْتَجَبْ لَهُ دَوعْوَةٌ ارْبَعینَ صَباحاً وکُلُّ لَحْمٍ یُنْبِتُهُ الْحَرامُ فَالنَّارُ اوْلى بِهِ ...»
کسى که لقمه حرامى بخورد تا چهل شب نمازش قبول و تا چهل روز دعایش مستجاب نمىشود وهر گوشتى که در بدن او از حرام روییده شود، پس آتش به آن سزاوارتر است.
«اذا وَقَعَتِ الْلُّقْمَةُ مِنْ حَرامٍ فِى جَوْفِ الْعَبْدِ لَعَنَهُ کُلُّ مَلَکٍ فىِالسَّمواتِ وَالْأَرْضِ»
هرگاه لقمهحرامى درشکم بندهاى قرارگیرد، هرفرشتهاى درآسمانهاو زمیناو رانفرین مىکند.
پس بسیار روشن است که گناه وحرامخوارى ورشوه خوارى سبب مىشود کهدعا وعبادت بىاثر شود و مورد پذیرش درگاه الهى قرارنگیرد.
ه- سختى حساب وعذاب اخروى
انسانى که در جمع کردن ثروت توجهى به حلال و حرام نکرده وبا رشوه خوارى، ثروت اندوخته وروزى خویش رابه دست آورده است دراین دنیا در دوزخى از آه یتیمان و درماندگان زندگى مىکند که درآخرت نیز به جهنّمى پاینده تبدیل شده دمار از روزگارش درخواهد آورد. قرآن کریم مىفرماید:
«انَّ الَذّینَ یَأْکُلُونَ امْوالَ الْیَتامى ظُلْماً انَّما یَأْکُلُونَ فى بُطُونِهِمْ ناراً»
آنهاکه اموال یتیمان را از روى ستم مى خورند، آتش در دلهاى خود مىخورند.
پیامبر اکرم صلّى اللّه علیه وآله مى فرماید:
«لا یَدْخُلُ الْجَنَّةَ مَنْ نَبَتَ لَحْمُهُ مِنَ السُّحْتِ، النَّارُ اوْلى بِهِ»
کسى که گوشتش از حرامخوارى روییده باشد، داخل بهشت نخواهد شد و دوزخ براىاو سزاوارتراست.
یک نکته
اگر گفتن حقّ متوقّف بر دادن رشوه باشد، اسلام اجازه داده است براى جلوگیرى از ضرر و رسیدن به حق، انسان رشوه بدهد، ولى در این صورت باز هم گرفتن رشوه حرام است. امام خمینى قدّس سرّه مىفرماید:
«گرفتن رشوه ودادن آن اگر منجرّ به حکمِ باطل گردد، حرام است ولى اگر کسى رسیدن به حقش متوقف بر پرداخت رشوه به قاضى باشد براى وى جایز است، امّا براى گیرنده رشوه حرام مىباشد.»
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
اولاد خواستن – زنی که فرزندی نمی آورد اگر این دعا را بنویسند و بر بازوی راست او ببندند و با طهارت با شوهر جمع شود حامله شود بسم الله الرّحمن الرّحیم یا الله یا الله یا الله یا ربّ یا ربّ یا ربّ یا حیّ یا حیّ یا حیّ یا ذالجلالِ والاکرام یا حیّ یا قیّوم اسئلُکَ باسمِکَ العَظیم ان ترزقنی وَلَدا" صالحا" طیّبا" برحمتِکَ یا ارحم الراحمین
دعای چله بریدن زنان – همچنین اگر زنی در چله افتاده باشد هر گز فرزند دار نمی شود و اطبا هم از ان سر در نخواهند اورد اگر زنی که فرزند نمی شود و در چله است این دعا را بنویسند و ان زن همراه خود داشته باشد حامله خواهد شد . بسم الله الرّحمن الرّحیم لا اله الا الله الملکَ الحَقُ المبین قُل جاءالحق و ذَهَق الباطل انّ الباطِلَ کانَ ذهوقا وَ نُنَزّلُ من القران ما هُوَ شَفاءٌ وَ رَحمَة للمومنین برحمتک یا ارحم الراحمین شّرّ الربیعَ وَ هُوَ اللهُ العلیم وَ قُل جاءَالشرّالربیعه باطِل وَ هُوَ السّمیع العلیم وَ قُل جاءَ الشرّالربیعه باطِل وَ هُوَ اللهُ العلیم وَ قُل جاءَ الشَرّ کُلِّ اشیاء باطل وَ هُوَ اللهُ العزیز الحمید یَوم یَنظَرون نضرَة النعیم م م ا م ء 9 م 2 م 4
دعای چله بریدن زنان – زنی که چله او شدید باشد روز چهار شنبه نخ ابریشم از هفت رنگش بیاورد هفت مرتبه این دعا را بخواند و هفت گره بزند روز جمعه ان نخ را در دیگ اب ولرم اندازند و با ان اب غسل کند و ان ابریشم را بر بازوی راست بندد و بعد با شوهر جمع شود حامله شود دعا اینست : بسم الله الرحمن الرحیم تمخیثا تمخیثا بحقّ تورات موسی و انجیل عیسی و زبور داود ع و صحف ابراهیم و فرقان محمّد المصطفی ص علیه و اله بریدم چله فلانه بنت فلانه از انس و جنّ و عفریت و دیو و پری بحق لا اله الا الله محمّد رسول الله علیّا ولی الله یا الله یالله یا الله یا محمّد یا علی
انشاء الله که مشکل عزیزان با این دستور مرتفع گردد اگر نیاز به کمک بیشتری احساس کردید درلینک تماس با مدیر پیغام بگذارید درحد وسع وتوانم انشاء الله هرکمکی ساخته باشد مضایقه نخواهم کرد
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
جهت ازدواج با دختر مورد علاقه
مردی که یک خانمی رو می خواهد و بهش نمی دهند لوح و دعایی می گذاریم که ان شاء الله با خوندن آن به حاجتشون برسند و البته شرطش آنست که هدف غیر شرعی نداشته باشند و هدفشان ازدواج شرعی با آن خانم وواقعا قصدی خدا پسندانه باشد وآن دختر هم به این ازدواج راضی باشد وگرنه اگر شرط دعا را عمل نکند علاوه براینکه دعا اثر نمی کند برایش اتفاق ناگواری پیش خواهد آمد
دعا این است :
روز پنج شنبه این لوح را بر صفحه کاغذ نقش کند با خود نگه دارد
۱۸۶۰ | ۱۸۷۲ | ۱۸۷۰ | ۱۸۶۸ |
۱۸۲۱ | ۱۸۶۶ | ۱۸۶۱ | ۱۸۷۱ |
۱۸۶۵ | ۱۸۶۸ | ۱۸۲۵ | ۱۸۶۲ |
۱۸۲۴ | ۱۸۶۳ | ۱۸۶۴ | ۱۸۶۹ |
و هر روز نه مرتبه این دعا را بخواند مقصودش حاصل گردد
یا مَن جَعَلَ الاَرضِ مِهاداً یا مَن جَعَلَ الجِبالِ اَوتاداً یا مَن جَعَلَ الشَمسَ سِراجاً یا مَن جَعَلَ القَمَرِ نوراً یا مَن جَعَلَ اللَیلِ لِباساً یا مَن جَعَلَ النَهارِ مَعاشاً یا مَن جَعَلَ النَّومُ سُباتاً یا مَن جَعَلَ السَماءِ بَناهاً یا مَن جَعَلَ الاَشیاءِ اَزواجاً یا مَن جَعَلَ النّارِ مِرصاداً سُبحانَکَ لا اِلهَ اِلّا اَنت اِنِّی کُنتُ مِنَ الظالِمین
پایان