مفاتح الغیب [ کلیدهای غیب ]

وساطت ازدواج به ضمیمۀ ختومات واذکارهفته ، دعاهای نازایی ، گشایش بخت ، گشایش کار ، باطل السحرو.........

مفاتح الغیب [ کلیدهای غیب ]

وساطت ازدواج به ضمیمۀ ختومات واذکارهفته ، دعاهای نازایی ، گشایش بخت ، گشایش کار ، باطل السحرو.........

آداب استخاره وانواع آن (قسمت دوم )

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

استخاره (قسمت پنجم )

   

 

استخاره با قرآن  

نوع دوم (برای مشاهدۀ قسمت قبل اینجا کلیک کنید)
مرحوم «سیّد بن طاووس» در کتاب «فتح الأبواب» نقل کرده است که براى استخاره، قرآن را برمى دارى و نخست این دعا را مى خوانى:

اَللّهُمَّ إِنْ کانَ فِی قَضائِکَ وَقَدَرِکَ، أَنْ تَمُنَّ عَلى اُمَّةِ نَبِیِّکَ، بِظُهُورِ وَلیِّکَ وَابْنِ بِنْتِ نَبِیِّکَ، فَعَجِّلْ ذلِکَ وَسَهِّلْهُ وَیَسِّرْهُ وَکَمِّلْهُ، و اَخْرِجْ لِی آیَةًاَسْتَدِلُّ بِها عَلى أَمر فَأَئْتَمِرَ، أوْ نَهْـى فَأَنْتَهی فِی عافِیَـة.
 
ترجمه :که خدایا اگر قضا و قَدَرت این است که با ظهور ولیّت و فرزند  پیامبرت بر امّت رسول خدامنّت گذارى، پس در ظهورش تعجیل و راهش را سهل و آسان قرار  ده و براى من آیه اى بیرون آور. یا در آن امرى باشد که انجامش دهم و یا نهى باشد که ترکش کنم به عافیت و تندرستى.
سپس حاجت و مشکل خود را عنوان مى کنى و آنگاه قرآن را  مى گشایى، پس از آن هفت ورق مى زنى، در ورق هفتم، صفحه سمت چپ، هفت سطر را بشمار و  در سطر هفتم مطلب خویش را از آن آیه، دریاب. 
استخاره با قرآن به شیوه هاى  دیگر نیز نقل شده است که براى رعایت اختصار از ذکر همه آنها صرف نظر  مى شود. 
 
«توجه مهم : استخاره به قرآن کارروحانی وعالم دینی است(چون فهمیدن آیات قرآن تخصصی است وکارهرکسی نیست)  »
 
 ادامه دارد 
(درادامه انشاء الله استخاره با تسبیح را به عرض دوستان خواهیم رساند) 
 

آداب استخاره وانواع آن

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم  

   استخاره (قسمت چهارم )  

  

  

 برای مشاهدۀ قسمت قبل اینجا راکلیک کنید.

 
انواع استخاره  

1-استخاره مطلق

2-استخاره مشورتی

3- استخاره با قرآن

4-استخاره قلبی

5-استخاره با تسبیح

6-استخاره با کاغذ(ذات الرقاع)

آداب استخاره

در روایات اسلامى آداب ویژه اى براى استخاره به معناى معروف آن، ذکر شده; مانند وضو داشتن و رو به قبله بودن و حالت توجّه و ارتباط قلبى با خداوند داشتن و استغفار کردن به هنگام استخاره و مانند آن و این امور، مطلوب و قطعاً مؤثّر است.   

طرق استخاره

براى استخاره در روایات اسلامى و کلمات بزرگان علما، طُرقى  ذکر شده است که مى توان با هر کدام از این شیوه ها استخاره کرد. 
  
 استخاره مطلق   
 
این استخاره، در واقع نوعی طلب خیر کردن است و دیگر فقط مربوط به مواقع شک و دودلی و تردید نیست.  
استخاره مشورتی
 
 این استخاره، بدین معناست که انسان با مومنان آگاه مشورت کند تا به وسیله این مشورت، خدای متعال خیر انسان را به زبان یکی از طرف‌های مشورت جاری نماید.
استخاره با قرآن  
یکى از رایج ترین انواع استخاره، استخاره با قرآن است که  آن نیز به چند نحوه انجام مى شود: 
نوع اول 
 
از رسول گرامى اسلام(صلى الله علیه وآله) نقل شده است که فرمود:
«هرگاه خواستى به وسیله کتاب خدا استخاره کنى، ابتدا سه مرتبه سوره «اخلاص» (قل هو اللّه...) را بخوان، آنگاه سه بار بر محمّد و آلش صلوات بفرست و سپس این دعا را بخوان:

اَللّهُمَّ اِنّى تَفَأَّلْتُ بِکِتابِکَ، وَ تَوَکَّلْتُ عَلَیْکَ، فَاَرِنى مِنْ کِتابِکَ ما هُوَ مَکْتُومٌ مِنْ سِرِّکَ الْمَکْنُونِ فـى غَیْبِـکَ. 
خدایا به کتاب تو تفأّل مى زنم (و استخاره مى کنم) و بر تو توکّل مى کنم، پس تو نیز از کتاب خود، آن چه در نهان غیب تو پنهان است، به من نشان بده.
 
سپس قرآن را بگشا و از صفحه اوّل سمت راست، سطر اوّل  مقصود خودت را از خدا بخواه.
 
 
«توجه مهم : استخاره به قرآن کارروحانی وعالم دینی است (چون فهمیدن آیات قرآن تخصصی است وکارهرکسی نیست)  »  
 
ادامه دارد 
   
مطالب مرتبط :

 

غسل جمعه

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم  

غسل جمعه   

(اول : سروگردن ) 

 از سنتهاى مؤکده است و روایت شده که حضرت رسول صلى الله علیه و آله بحضرت امیر المؤمنین علیه السلام فرمود که یا على در هر جمعه غسل کن اگر چه باید که غذای روز خود را بفروشى و آب بخرى و غسل کنى و گرسنه بمانى زیرا که هیچ سنتى بزرگتر از این نیست  

(دوم :طرف راست بدن )

 

و از حضرت صادق علیه السلام منقول است که هر که در روز جمعه غسل کند و این دعا بخواند

أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِیکَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اجْعَلْنِی مِنَ التَّوَّابِینَ وَ اجْعَلْنِی مِنَ الْمُتَطَهِّرِینَ .

گواهى مى‏دهم که خدایى جز ذات یگانه پروردگار بى‏انباز نیست و گواهى مى‏دهم که محمد بنده (خاص) او و پیغامبر اوست بار خدایا درود فرست بر محمد (ص) و آل محمد و مرا از توبه کنندگان وپاکان بگردان .  

(سوم :طرف چپ بدن) 

 

براى او طهارتى باشد تا جمعه آینده یعنى از گناهان پاک شود یا اعمال او با طهارت معنوى و مقبول واقع شود

و احوط آن است که تا ممکن شود غسل جمعه را ترک نکنند و وقت آن ( غسل جمعه ) بعد از طلوع فجر است تا ظهرو هر چه به اذان ظهر نزدیک شود بهتر است .  

توصیه مفید:

 دقت کنید درهنگام غسل بدن چرب وکرم زده نباشد ، ناخن ها لاک نداشته باشد ، صورت روژ وآرایش  نداشته باشد ، رنگ روغن به دستها نباشد (البته این مختص نقاشهاست )

هشدار مهم :  

     اگر روزگاری راحت وبی خیال روی دوش ....

 

این افتخارات را می آفریدید ولی مراقب باشید که زیر دوش حمام هوس ادرارکردن به سرتان نزند، هم چنین در آب روان واستخرها چون علاوه براینکه موجب فراموشکاری وکم حافظه گی می گردد  شیاطین واجنه به شما آسیب می رسانند. 

 

 التماس دعا 

پایان 

رشوه پدیدۀ شوم اجتماعی

  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم 

  

رشوه ؟!!!


    

   

 

 پدر مادر عزیزم چرا فکر میکنید با درآمدحرام من خوشبخت تر خواهم بود؟؟!!!

 

 یکى از پدیده هاى ناهنجار اقتصادى که گریبانگیر بیشتر جوامع انسانى است، «رشوه خوارى» مى باشد که بسان آفتى ویرانگر، تاروپود قانون ومقررات را ازهم گسیخته وسبب هرج ومرج مى‏گردد.
 


 

  مفهوم رشوه‏  

 

رشوه، آن مزد ومالى است که براى از بین بردن حقّ دهند، یا جهت حقّ نمودن باطلى دریافت نمایند و «رَشا» یعنى رشوه داد، منحرف کرد.»
رشوه به دوقسمِ رشوه در حکم وقضاوت و رشوه براى راه افتادن کارو تسریع درآن، تقسیم مى‏شود؛ رشوه درحکم، براى دهنده وگیرنده آن حرام بوده ودر روایات ازآن به عنوان کفر به خدا و رسول، یادشده‏است. چنانکه امام صادق علیه السلام به عمار بن مروان فرمود:
 «امَّا الرُّشا- یا عَمَّارُ- فىِ الْاحْکامِ فَانَّ ذلِکَ الْکُفْرُ بِاللَّهِ الْعَظیمِ وَ بِرَسُولِهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ.»
امااى عمّار! رشوه‏گرفتن دراحکام (قضاوتها) کفر به خداوند بزرگ و رسولش (ص) مى‏باشد.
ودر جاى دیگر مى‏فرماید:
 «مِنْ اکْلِ الْسُّحْتِ الْرَّشْوَةُ فىِ الْحُکْمِ»  رشوه گرفتن‏در قضاوت‏از حرامخوارى است.
قسم دوم رشوه‏اى است که براى راه افتادن کار، سرعت درکار وایجاد اغماض در نظر مسؤولان رشوه خوار، داده مى‏شود که این قسم شاید براى دهنده آن ایرادى نداشته باشد. چنانکه گاهى فقها فتوا مى‏دهند، پرداخت پولى جهت تسریع در رسیدگى به پرونده، شکایت و ... مانعى ندارد. اما گرفتن آن، حقّ نیست، یعنى اشکال کار در گیرنده رشوه است که أکل مال به باطل مى‏کند؛ دربعضى ازروایات هم مى بینیم، با چنین رشوه گرفتنهایى برخورد شده است؛ یکى از فرمانداران پیامبراکرم صلى‏الله‏علیه وآله رشوه‏اى را در شکل هدیه گرفت. حضرت به او اعتراض کرد وفرمود:
چگونه آنچه را حقّ نیست، مى‏گیرى؟ او پاسخ داد: اى رسول خدا! آنچه من‏گرفتم، هدیه بود.
پیامبر (ص) فرمود: توگمان مى‏کنى اگر یکى از شما درخانه اش بنشیند وکار گزار ما نباشد، مردم چیزى به او هدیه خواهند داد؟
امیرالمؤمنین علیه السلام نیز حقیقت این نوع رشوه را چنین بیان مى‏فرماید:
 «... طارِقٌ طَرَقَنا بِمَلْفُوفَةٍ فى‏ وِعائِها، وَ مَعْجُونَةٍ شَنِئْتُها، کَانَّما عُجِنَتْ بِریقِ حَیَّةٍ اوْقَیْئِها ...»
شخصى در شب، نزد ما آمد، باارمغانى درظرف سربسته وحلوایى که من آن را دشمن داشته، به آن بدبین بودم، بطورى که گویا باآب دهان یاقى‏ء مار خمیر شده بود.
زشتى رشوه سبب مى‏شود که رشوه خوار ورشوه دهنده از نامهایى مانند هدیه، تعارف، حق وحساب، حق زحمت و انعام، استفاده کنند؛ ولى روشن است که این تغییر نامها به هیچ وجه، تغییرى در ماهیت وزشتى رشوه نمى‏دهد. 

 

 

نکوهش اسلام از رشوه
 
 

 رشوه یکى‏ازگناهان کبیره‏است، چنانچه علّامه طباطبایى آن رااز موارد روشن اکل سحت (حرام خواری )دانسته  وامام خمینى (ره) نیز اکل سحت را از گناهان کبیره مى داند. ازاین رو، اسلام رشوه راباشدّت مورد نکوهش قرارداده ومحکوم مى‏کند. قرآن کریم مى‏فرماید:
«وَلا تَأْکُلُوا أَمْوالَکُمْ بَیْنَکُمْ بِالْباطِلِ وَ تُدْلُوا بِهاالَى‏الحُکَّامِ لِتَاْکُلُوا فَریقاً مِنْ امْوالِ النَّاسِ بِالْاثْمِ»
اموال یکدیگر رابه ناحقّ نخورید وآن رابه حاکمان رشوه ندهید تا بدان سبب اموال گروهى دیگر را به ناحقّ بخورید.
پیامبراکرم صلى‏اللّه علیه وآله مى‏فرماید:
«الرَّاشى‏ وَ الْمُرْتَشى‏ وَ الْماشى‏ بَیْنَهُما مَلْعُونُونَ»
گیرنده ودهنده رشوه وکسى که واسطه بین آن دو است همگى ملعون هستند.


‏ 

پیامدهاى رشوه‏خوارى  

حرام خوارى ورواجِ رشوه دادن و رشوه خوردن پیامدها ومفاسد زیادى دارد که در زیر به چند نمونه از آنها اشاره مى کنیم: 


الف- فساد مالى وادارى‏  

هیچ حکومتى بدون یک تشکیلات اجرایى سالم وقوى قادر به اداره مملکت‏خویش نیست وپیدایش پدیده شوم رشوه خوارى، روند عادّى تشکیلات اجرایى وادارى را از کار مى‏اندازدوبه دنبال آن فساد مالى نیز چون سرطانى پیکره تشکیلات را فلج مى‏کند. حتى رشوه خوارى قادر است دستگاه نظامى یک مملکت را نیز از کار بیندازد وملت رابه خاک سیاه نشاند. چنان که در رویارویى امام حسن مجتبى علیه السلام بامعاویه، سرداران لشکر او با رشوه‏هاى معاویه، بانیروهاى تحت امر خویش به معاویه پیوستند و بدین وسیله سپاه امام را در برابر نیروهاى معاویه متزلزل کردند و شد آنچه نباید مى‏شد. 

ب- نقض قوانین وحقوق اجتماعى‏  

 

 

رواج رشوه سبب مى‏شود، قوانین، نتیجه معکوس داشته باشند؛ زیرا قدرتمندان با رشوه دادن، قوانین رابه نفع خود تمام مى‏کنند ودرهر اجتماعى رشوه نفوذ کند، شیرازه زندگى مردم از هم مى‏پاشد وظلم وفساد وبى عدالتى وتبعیض درهمه سازمانهاى آنهانفوذ مى‏کند واز قانون و عدالت جز نامى باقى نخواهد ماند، متخلّفین ومتجاوزین به حقوق وقوانین اجتماع از اجراى قانون وعدالت نمى‏هراسند، وستمدیدگان ومحرومان اجتماع هم از اجراى آن مأیوسند؛ زیرا مى‏دانند با تهیدستى کسى به فریاد آنهانخواهد رسید. حضرت على علیه السلام مى‏فرماید:
 «... لا یَنْبَغى‏ انْ یَکوُنَ الْوالِىَ عَلَى‏الْفُرُوُجِ وَ الدِّماءِ وَ الْمَغانِمِ وَ الْأَحْکامِ وَ امامَةِالْمُسْلِمینَ، الْبَخیلُ ... وَ لَا الْمُرْتَشى‏ فى‏ الْحُکْمِ فَیَذْهَبَ بِالْحُقُوقِ وَ یَقِفَ بِها دُونَ الْمَقاطِعِ ...»
سزاوار نیست بخیل، برناموس، جان، غنیمتها واحکام مسلمانان، ولایت یابد وامامت آنان راعهده‏دار شود وسزاوار نیست کسى که درحکم رشوه‏مى گیرد برمسلمانان ولایت یابد، تاحقوق راپایمال کند وآن را چنانکه باید به صاحب حق نرساند.
با شیوع «رشوه خوارى» و «رشوه پردازى» دیگر سنگ روى سنگ بند نمى شود
وهیچ گونه تضمینى براى اجراى هیچ قانونى باقى نمى‏ماند.
 
   

ج- سنگدلى‏

 

رشوه خوارى یکى ازموارد روشن خوردن مال حرام است که چون سمّى کشنده حیات معنوى دل رانابودمى کند وآن را چون سنگى جامد وسخت مى گرداند که دیگر هر گونه سخن حقّ وپند واندرزى رانمى پذیرد وآه وناله هیچ مظلومى در او اثر نمى‏کند. چنانکه سخن امام حسین علیه السلام بر آن تصریح داشت
این حقیقت رادر زندگى روزمرّه خود مشاهده مى‏کنیم، افرادى هستند که وقتى کارى را که مى دانند صد درصد گناه است شروع مى‏کنند، در وهله اوّل از این کار ناراحت هستند ولى کم کم باگناه و رشوه انس مى‏گیرند ودیگر ناراحت نیستند و گاهى کار به جایى مى‏رسد که آن را وظیفه خود بلکه وظیفه دینى خود مى‏پندارند.
  

د- قبول نشدن دعا وعبادت‏
  

 

رشوه یکى از موانع قبولى دعا وعبادت است. رسول اکرم صلّى اللّه‏علیه وآله فرمود:
 «مَنْ اکَلَ لُقْمَةَ حَرامٍ لَمْ تُقْبَلْ لَهُ صَلَواةٌ ارْبَعینَ لَیْلَةً وَ لَمْ تُسْتَجَبْ لَهُ دَوعْوَةٌ ارْبَعینَ صَباحاً وکُلُّ لَحْمٍ یُنْبِتُهُ الْحَرامُ فَالنَّارُ اوْلى‏ بِهِ ...»
کسى که لقمه حرامى بخورد تا چهل شب نمازش قبول و تا چهل روز دعایش مستجاب نمى‏شود وهر گوشتى که در بدن او از حرام روییده شود، پس آتش به آن سزاوارتر است.
 «اذا وَقَعَتِ الْلُّقْمَةُ مِنْ حَرامٍ فِى جَوْفِ الْعَبْدِ لَعَنَهُ کُلُّ مَلَکٍ فىِ‏السَّمواتِ وَالْأَرْضِ»
هرگاه لقمه‏حرامى درشکم بنده‏اى قرارگیرد، هرفرشته‏اى درآسمانهاو زمین‏او رانفرین مى‏کند.
پس بسیار روشن است که گناه وحرامخوارى ورشوه خوارى سبب مى‏شود که‏دعا وعبادت بى‏اثر شود و مورد پذیرش درگاه الهى قرارنگیرد.  

ه- سختى حساب وعذاب اخروى‏

 

انسانى که در جمع کردن ثروت توجهى به حلال و حرام نکرده وبا رشوه خوارى، ثروت اندوخته وروزى خویش رابه دست آورده است دراین دنیا در دوزخى از آه یتیمان و درماندگان زندگى مى‏کند که درآخرت نیز به جهنّمى پاینده تبدیل شده دمار از روزگارش درخواهد آورد. قرآن کریم مى‏فرماید:
 «انَّ الَذّینَ یَأْکُلُونَ امْوالَ الْیَتامى‏ ظُلْماً انَّما یَأْکُلُونَ فى‏ بُطُونِهِمْ ناراً» 

 

  

آنهاکه اموال یتیمان را از روى ستم مى خورند، آتش در دلهاى خود مى‏خورند. 


پیامبر اکرم صلّى اللّه علیه وآله مى فرماید:
 «لا یَدْخُلُ الْجَنَّةَ مَنْ نَبَتَ لَحْمُهُ مِنَ السُّحْتِ، النَّارُ اوْلى‏ بِهِ»
کسى که گوشتش از حرامخوارى روییده باشد، داخل بهشت نخواهد شد و دوزخ براى‏او سزاوارتراست. 

  

یک نکته

اگر گفتن حقّ متوقّف بر دادن رشوه باشد، اسلام اجازه داده است براى جلوگیرى از ضرر و رسیدن به حق، انسان رشوه بدهد، ولى در این صورت باز هم گرفتن رشوه حرام است. امام خمینى قدّس سرّه مى‏فرماید:
«گرفتن رشوه ودادن آن اگر منجرّ به حکمِ باطل گردد، حرام است ولى اگر کسى رسیدن به حقش متوقف بر پرداخت رشوه به قاضى باشد براى وى جایز است، امّا براى گیرنده رشوه حرام مى‏باشد.» 

                                  پایان     

نازائی زنان وبچه دار شدن - چله بریدن زنان

  

 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

 

اولاد خواستن – زنی که فرزندی نمی آورد اگر این دعا را بنویسند و بر بازوی راست او ببندند و با طهارت با شوهر جمع شود حامله شود بسم الله الرّحمن الرّحیم یا الله یا الله یا الله یا ربّ یا ربّ یا ربّ یا حیّ یا حیّ یا حیّ یا ذالجلالِ والاکرام یا حیّ یا قیّوم اسئلُکَ باسمِکَ العَظیم ان ترزقنی وَلَدا" صالحا" طیّبا" برحمتِکَ یا ارحم الراحمین

  

دعای چله بریدن زنان – همچنین اگر زنی در چله افتاده باشد هر گز فرزند دار نمی شود و اطبا هم از ان سر در نخواهند اورد اگر زنی که فرزند نمی شود و در چله است این دعا را بنویسند و ان زن همراه خود داشته باشد حامله خواهد شد . بسم الله الرّحمن الرّحیم لا اله الا الله الملکَ الحَقُ المبین قُل جاءالحق و ذَهَق الباطل انّ الباطِلَ کانَ ذهوقا وَ نُنَزّلُ من القران ما هُوَ شَفاءٌ وَ رَحمَة للمومنین برحمتک یا ارحم الراحمین شّرّ الربیعَ وَ هُوَ اللهُ العلیم وَ قُل جاءَالشرّالربیعه باطِل وَ هُوَ السّمیع العلیم وَ قُل جاءَ الشرّالربیعه باطِل وَ هُوَ اللهُ العلیم وَ قُل جاءَ الشَرّ کُلِّ اشیاء باطل وَ هُوَ اللهُ العزیز الحمید یَوم یَنظَرون نضرَة النعیم م م ا م ء 9 م 2 م 4

دعای چله بریدن زنان – زنی که چله او شدید باشد روز چهار شنبه نخ ابریشم از هفت رنگش بیاورد هفت مرتبه این دعا را بخواند و هفت گره بزند روز جمعه ان نخ را در دیگ اب ولرم اندازند و با ان اب غسل کند و ان ابریشم را بر بازوی راست بندد و بعد با شوهر جمع شود  حامله شود دعا اینست : بسم الله الرحمن الرحیم تمخیثا تمخیثا بحقّ تورات موسی و انجیل عیسی و زبور داود ع و صحف ابراهیم و فرقان محمّد المصطفی ص علیه و اله بریدم چله فلانه بنت فلانه از انس و جنّ و عفریت و دیو و پری بحق لا اله الا الله محمّد رسول الله علیّا ولی الله یا الله یالله یا الله یا محمّد یا علی  

 

انشاء الله که مشکل عزیزان با این دستور مرتفع گردد اگر نیاز به کمک بیشتری احساس کردید درلینک تماس با مدیر پیغام بگذارید درحد وسع وتوانم انشاء الله هرکمکی ساخته باشد مضایقه نخواهم کرد

  
پایان

جهت ازدواج با دختر مورد علاقه

 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

 

 

جهت ازدواج با دختر مورد علاقه

مردی که یک خانمی رو می خواهد و بهش نمی دهند لوح و دعایی می گذاریم که ان شاء الله   با خوندن آن به حاجتشون برسند و البته شرطش آنست که  هدف غیر شرعی نداشته باشند و هدفشان ازدواج شرعی با آن خانم  وواقعا قصدی خدا پسندانه باشد وآن دختر هم به این ازدواج راضی باشد وگرنه اگر شرط دعا را عمل نکند علاوه براینکه دعا اثر نمی کند برایش اتفاق ناگواری پیش خواهد آمد  

دعا این است :  

روز پنج شنبه این لوح را بر صفحه کاغذ  نقش کند با خود نگه دارد

۱۸۶۰

۱۸۷۲

۱۸۷۰

۱۸۶۸

۱۸۲۱

۱۸۶۶

۱۸۶۱

۱۸۷۱

۱۸۶۵

۱۸۶۸

۱۸۲۵

۱۸۶۲

۱۸۲۴

۱۸۶۳

۱۸۶۴

۱۸۶۹


و هر روز نه مرتبه این دعا را بخواند مقصودش حاصل گردد

   یا مَن جَعَلَ الاَرضِ مِهاداً یا مَن جَعَلَ   الجِبالِ اَوتاداً  یا مَن جَعَلَ الشَمسَ سِراجاً    یا مَن جَعَلَ  القَمَرِ نوراً یا مَن جَعَلَ اللَیلِ لِباساً  یا مَن جَعَلَ النَهارِ مَعاشاً  یا مَن جَعَلَ النَّومُ سُباتاً  یا مَن   جَعَلَ السَماءِ بَناهاً  یا مَن جَعَلَ الاَشیاءِ اَزواجاً  یا مَن جَعَلَ النّارِ مِرصاداً سُبحانَکَ لا اِلهَ اِلّا اَنت  اِنِّی کُنتُ مِنَ الظالِمین  

پایان